Thursday 21 August 2014

AKU AWEK 7 ELEVEN

assalammualaikum


dulu masa abis spm aku pernah bergelar awek 7e..wah..zaman tu kalau kerja 7e macam bangga jugak la..sebab 7e selalu amik awek cun cun ja..pernah terperasan x benda ni..kalau kat tempat lain staf 7e xlawa xtau la..tapi store yang selalu aku pi semua lawa lawa belaka..boleh la perasan cun.walaupun aku tau..aku xcun pun..ikhlas mengaku ni..

aku start kerja masa bulan 12/2004..baru habis spm..borang pon mak aku yang ambik..macam kena paksa pun ada kan..selalu kan aku duduk asrama..so bila duduk rumah mungkin mak aku jemu tengok..hahahha..kalau rajin xpa..baloq plak kan..

hari pertama kerja ok..semangat..kerja pun ringan ringan kan..masuk hari kedua kena mop lantai, lap cermin..pastu greet bila orang masuk.."welcomeee!!!" kena cakap kuat kuat..budak baru masuk kerja..confirm la malu kan..harei ketiga tu nak pi kerja dah tereyak dah aku..hahhaha..mak aku paksa jugak.."biasa la tu kerja..orang lain mula mula kerja pun macam tu..lama lama ok la" pastu bebai..jalan pi kerja sambil air mata meleleh leleh..hehe..teruk..tapi aku bukan manja tau..sebab xsuka kena buli ja..



lama lama lepas dah boleh kerja kat counter ok la..seronok dah..tambah tambah lepas dapat gaji pertama..Ya Allah..happy gila..padahal baru dapat 600 ja..gaji pun pakai buku bank lagi nak pi ambik..sebab xcukup 18 tahun..xboleh buat atm..gaji kerja 7e tu la aku start pakai jeans levis.pastu beli hempon nokia..tu dah kira kejayaan dah bagi hidup aku..rasa bangga gila dapat pakai levis original..ambik spm pon pakai levis original..sampai beli baju pendek la sebab nak bagi nampak poket levis kat pungkoq..choii.hahaaa..

masa kerja 7e insinden buruk yang akan aku ingat sampai bila bila..ada satu malam tu..aku shift malam la ngan najib..dalam pukul 2 pagi camtu..xstart stock in barang lagi..aku duk rilek dulu kat belakang..sambil tengok cctv..malas nak duduk depan..pastu ada sorang laki masuk..dia masuk kat bahagian makanan dalam tin..pastu lama dia berdiri situ..musykil jugak kan..member aku lagi sorang suruh aku pi tengok..mungkin nak mencuri la tu..ok..aku pi ja la tengok..pastu sampai kat dia terus sound "nak apa!?" wahh..garang la konon..pastu dia pusing kat aku terus aku lari masuk dalam..nak tau sebab apa...dia tengah ehek ehek..menyedap ngan jari sendiri..oh noooooooooo!!!...nasib baik dia xtarik aku..dah la badan dia besaq tinggi..fuh...yang najib kat belakang duk gelak gelak dah..siap tanya..dia tunjuk apa kat hang..gila..najib nampak kat cctv..saja ja..terketaq teruih..xberani aku nak keluaq...najib yang halau brader tu..pagi tu masa cuci store aku nampak ada cecair putih putih kat tin makanan..yerrrrrrrrrkkkkkkkkkk!!!! bahaya jugak kalau kerja shift malam kan..tu xmasuk lagi kena layan orang mabuk bersembang..aku baru habis sekolah mana la tau lagi mabuk tu gaya camana..tapi semua tu pengalaman..pengalaman mendewasakan..

hah lupa..pengalaman paling best kalau aku shift pagi..ada sorang abang ni akan beli roti ngan air kotak..dia xhensem tapi erm..taste aku la..sweet ja..kalau dia masuk member aku nyanyi lagu si jantung hati..xtau la abang tu perasan ka x..hehe..xberjaya pon dapat abang tu..berjaya dapat abang posmen ja..posmen tu bagi no telefon masa bayar air..dia tulis no telepon atas kad merah kena amik barang tu..pastu lepas bayar dia bagi kat aku..aku macam ehh..apa ni..dia kata pusing belakang..tengok tengok ada no tepon dia..walaweehh..suka sangattt!



masa ni aku cuti..tapi ada meeting..7e kan selalu ada meeting mingguan..ni dengan kak iza..




kak lin (store manager) dengan awie..pernah naik moto balik keja ngan awie..masa tu lalu depan brader yang duk ngorat aku tapi xberjaya..brader tu xhensem..awie hensem..so bila naik moto ngan awie bangga la..biaq berdarah ja mata brader tu tengok aku..



masa ni aku dah malas nak kerja..dah lama lama bosan pulak..asik aku ja kena cover orang cuti kan..mentang mentang la aku part time..bila dah bosan asik kena ganti orang ni..dapat duit banyak pon aku muak dah..macam xdak life..aku balik kerja mak aku kata nak pi genting highlands..mak aku kan suka buat plan nak jalan terkejut terkejut..nak bawak adik aku jalan cuti sekolah..mak aku kata kalau kerja xpayah la ikut..xmungkin la kan..aku ambik baju berapa helai ja..terus pergi..dengan xapply cuti..siap off hempon..bebai la konon..budak budak..



mulanya plan nak tidoq kat genting..pastu xjadi hotel penuh..so turun kl..ni kat swimming pool hotel la..aku xboleh nak mandi sebab xbawak baju dalam lebih..pastu mak aku kata..ala mandi jala.bukak bra tu..hahhaha..mungkin mak aku rasa tetek aku kecik gi kot..nasib baik xikut cadangan mak aku..kalau x toing toing naik camana kan..hahahha..balik  genting aku kol 7e nak tanya masuk shift bila..bos kata.."hang nak cuti sangat kan..aku bagi hang cuti seminggu..minggu lagi 1 masuk shift pagi" hahahha...xpa..xkisah..aku tetap bahagia..

bulan 7 aku masuk poli..dalam 6 bulan jugak la aku kerja 7e..

2 comments:

ada nak komen apa2..silakan..