Friday 6 December 2013

Pertandingan Bungkus Hamper & Chef Spontan


assalammualaikum.
eceyy..dah lama aku xmemberi salam dalam entri.
jawab laaa..

 
kelmarin aku join pertandingan bungkus hamper n pertandingan chef spontan.
hahhaha..macam la kretip sangat kan.
fedulik ar.eh xmo intro manyak sangat.
jom terjah.


nih sign board nak naik pi kat tingkat 4.tempat pertandingan berlangsung.
nak tau anjuran sapa n apa apa lagi sila baca sendiri lah k.
kalo kembang kembangs tulisan tu pepaham ler.belekberi..


macam biasa sebelum setat apa apa tayang diri dulu.ngeh ngeh ngeh

pertandingan balut hamper ni depa bagi:
tin biskut
tin skaya
kordial ribena
biskut
milo
nescafe 3 in 1
cadbury papan
kacang gajus

so pepandai la susun dalam raga pastu balut plus kena buat reben sendiri
aku punya reben seketoi tu ntah pahapa.
gunting gunting last last terkoyak putus dua.
buat lagi.pastu xjadi.
pastu buat lagi.xcukup masa.hahhahaha.

ni lah hasilnya


amacam reben gua?

ok seperti yang dijangka.
KALAH

T___________T


ok next join pertandingan chef spontan plak.
ala ala masterchef la konon.tapi kena prepare wat sandwich in 30 minutes.
konsep close pantry.so amik barang dalam masa 3 minit awalan jew.
extreme sangat kan.


nih barang barang yang dorang sediakan.


nih lagi.hurm..banyak wei.penuh jugak la raga aku amik.
tapi juri pesan.jangan membazir nanti potong marks.

semua barang lajuuuuuuuuuuuu ja aku amik.
orang lain ada yang xcukup tu xcukup ni.
tapi aku eh..cukup ja semua.hahhaha.tamak!
mestila cepat ja aku sapu.


xsampai 30 minit aku siap buat sandwich in 3 portion + salad dan siap kemas semua.
clap clap clap
hebat x gua?


jeng jeng
nih la ghupa 'sandwicho with salado' aku
look nice rite.hehehehe


see..semua tengah tunggu turn nak present kat juri.masterchef sangat!!

sementara juri sibuk mengadili.
jom aku plak sibuk mengabdi kan sandwich peserta peserta yang lain.


nih sandwich satu satunya peserta lelaki.india.
okeh la.rajin dia duk kerat kerat tomato jadi camtu.


sandwich simple - kak maisarah
nampak simple tapi rasa ok.sedap jugak.


sandwich macam comel jew - liyana
hehe..comel what.


sandwich pulau mutiara - fiza
wei apa motip tomato atas tu?


nih peserta chinese.pengaruh tv lebih ni


salad dia lebih berselera dari sandwich dia.
silap pertandingan kot.hahhaha.jahat mulut aku.


yang ni aku xrasa pun.tapi nampak cam ok.


hehehe.sandwich bentuk ikan.
rajin ngat aih.



tudia. pemenang tempat pertama dan ketiga.
fiza al fonso dan yana martopo.
tahniah fiza n yana.
 macam biasak la.gua still loser.aisehh.
#titup-muka


tapi dapat gak beg sebagai cenderahati untuk semua peserta.
dalam beg tu ada sijil, plag, buku nota.
pastu aku sapu skali apron n kain tuala bekas buat sandwich tadi.menda free.


sekian.

1 comment:

  1. wei,,,macam comel jer sandwich yg ada tomato kecik 1 kat atas tu,,,hahah

    ReplyDelete

ada nak komen apa2..silakan..